Firewall

Firewall, nejčastěji v podobě tzv. personálního firewallu by měl být taktéž výbavou uživatele přistupujícího k Internetu. Přítomnost firewallu je téměř nutností v momentě, kdy je uživatel k Internetu připojen veřejnou IP adresou a jeho počítač je tak přímo dosažitelný odkudkoliv z Internetu (veřejnou IP obvykle dostane uživatel při dial-up připojení či při připojení přes kabelový Internet – typicky Chello/UPC…). Podobně jako v případě antivirových systémů je ale potřeba, aby dokázal uživatel firewall správně používat. Musí být schopen určit, jaká komunikace je legální a ilegální, resp.: jakou povolit a zakázat. V opačném případě ztrácí přítomnost firewallu smysl. I ve firemních sítích se prostor pro personální firewally na stanicích najde a to především ve chvíli, kdy si někdo do takové sítě připojí havětí totálně prošpikovaný notebook. Pak nepomůže centrální firewall, který chrání firemní síť z venku (z Internetu), ale právě personální firewally přímo na stanicích. Mluvíme o útoku „ze vnitř“.

V neposlední řadě by neměl uživatel klikat myší na vše, co ho zaujme. Obvykle je právě nadbytečné klikání myší zdrojem většiny problémů :-) Důležitý je tak ZDRAVÝ ROZUM.

Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>